keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Viehepolitiikkaa

No vähän vielä jatkan kukista. Wanhan sataman häämessuilla kävimme kuuntelemassa myös tietoiskua sulhasen hääpukeutumisesta. Mitään hirmu uutta en luennosta saanut irti, mutta se kirvoitti kyllä ajatuksia kukkapolitiikasta, toisinsanoen vieheistä. Hommahan menee niin, että miehen sydäntä lähellä voi olla vain yksi asia - joko viehe tai taskuliina.


Eli siis, mun ei tarvitse stressata mätsäävien kravattien ja taskuliinojen löytymistä kaikille seurueen miehille, sikäli mikäli heille tuleekin vieheet. Mahtavaa! Mutta se toinen puoli, eli kenelle kaikille se viehe sitten rintapieleen laitetaan. Mieheltä kun kysyin, hän heitti vastakysymyksellä "niin mikäs se semmoinen on? Et varmaan tarkoita Rapalan vieheitä?" Juu, en. Sitten hän totesi, että ei kai niitä tarvitse olla muilla kuin sulhasella.


Mä yritin ehdotella eri variaatiota niistä vieheiden määrästä, mutta miehen vastaus oli jälleen kerran luokkaa "saat itte päättää". Siinähän se ongelma piileekin. Mä en osaa päättää! Yksi vaihtoehto olisi, että viehe olisi sulhasen, bestmanin ja mun kaasojen rintapielissä. Tai naiskaasolla se voisi olla myös hiuksissa tai ranteessa rannekukkana. Seuraava vaihtoehto olisi, että vieheet olisivat edellisten lisäksi myös molempien isillä. Kolmanteen vaihtoehtoon lisänä olisivat vielä kaikki kolme anoppia.


Mä tietysti tahtoisin, että mun vanhemmilla, tai ainakin isällä olisi kukka rinnuksissaan. Mutta onko se sitten epäreilua, jos miehen isälle ei viehettä tulisikaan? Eikä mun äitiä voi kukittaa, ellei myös miehen äitejä kukiteta. Tuolle kolmannelle vaihtoehdolle siis tulisi jo melkoisesti hintaakin, kun kukitettavia olisi yhdeksän. Eli tuskin siihen päädytään, vaikka olisikin kiva, jos kaikilla olisi kukat.

Ehkä mä vaan teen tästä asiasta hankalan ;) Mitenkäs muut, keille kaikille se kukka tulloo?

18 kommenttia:

  1. Meillä tulee sulholle ja bestmanille, eikä muille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulisi ainakin huomattavasti halvemmaksi tämä kuin nuo isommat määrät!

      Poista
  2. Meille tulee sulholle, bestmaneille ja molempien isille yksinkertaiset vieheet, joista sulhon on punainen (kuten mun kimppukin) ja muiden valkoiset. Äideille ja kaasolle tulee valkoiset vieheet, mutta korumaisemmiksi tehdyt kuin miesten.

    Haluttiin, että kaikilla hääseurueeseen kuuluvilla on joku "merkki" siitä, että he ovat vähän niinkuin VIP :) Eli mun johtotähti oli niin, että joko vain miehelle tai sitten kaikille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossa on kyllä ideaa, tuossa VIP-ajattelussa. En tosiaan ajatellutkaan, että ne vieheet voisivat muilla olla erivärisetkin. Kuulostaa ihan viksulta.

      Poista
  3. Meillä tulee ainakin sulholle ja bestmanille, vielä ei olla päätetty sitä tuleeko myös molempien isille. Kaasoille tulee minun kimpusta yksinkertaisemmat versiot ja äideille en tiedä tuleeko mitään sen erityisempää. Kai äideillekin pitää sitten jotain keksiä jos isillekin tulee vieheet. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kimppuideakin on kiva :) Sitä mäkin tosiaan mietin, että jos isille tulee niin kai äitejäkin pitää muistaa...

      Poista
  4. Meidän häissä vieheet oli sulhasen lisäksi bestmanilla ja molempien vanhemmilla. Kaasolla oli rannekukka ja mun pikkusiskolla myös. Meillä sama kuin LeLellä eli haluttiin, että merkkihenkilöt erottuivat muusta hääväestä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä alkaa munkin mielestä kuulostaa entistä paremmalta vaihtoehdolta :)

      Poista
  5. Suunnitteilla että sulhasen lisäksi bestmanille, molempien isille ja molempien veljille. Ja kaasolle rannekukka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mies ehdotti myös että veljillensä voisi vieheet laittaa. En tiedä mistä se tuon keksi, mutta ei se selvästikään ollut ihan kujalla jos näin muillakin on :)

      Poista
  6. Meillä lähdetään siten liikenteeseen, että miehelle tulee jotkut arvomerkit rintaan ja kaasolle sit joku joku hiuksiin/ranteeseen. Bestmanille mahdollisesti viehe ja morsiusneidolle myös joku härpäke. Ainakin tällä hetkellä mennään ko. suunnitelmalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei huono vaihtoehto tuokaan :) Vaikkei meillä tuota morsiusneitoa olekaan.

      Poista
  7. Meillä tulee 7 viehettä (sulho+ 2 bestmania, anopit ja appiukot) ja kaasoille mun itsetekemät rannekukat :)

    VastaaPoista
  8. Meille tulee viehe käytännössä kaikille: sulholle, bestmanille, kaasolle ja molempien vanhemmille. Useimmiten taitaa olla käytössä tämä tyyli, taikka sitten viehe on vain sulholla, kaasolla ja bestmanilla. Jos päädytte tuohon, että esim. sun isällä on viehe, niin sillon olisi varmaan korrektia, että viehe olisi myös sulhon isällä. Eli aina vieheet samalla tavalla "molemmin puolin".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mä olen tässä pähkäillyt, munkin mielestä kyllä pitäis olla samanlaisesti molemmin puolin. Mutta kun noi mun ajatukset menee sit kuitenkin ristiin, kun ei se miehen isä osallistu muuten kuin tulemalla paikalle, että minkä tähden tarvis silläkin olla. On hankalaa.

      Poista
  9. Meille on tulossa kukat myös kaikille. Sulholle, BMlle, iseille, sulhaspojille pienet yksinkertaiset, äideille rintakukat sekä morsiustytölle yksinkertainen rintakukka.

    Sulholle tulee saman värinen kuin kimppuni, muille valkoinen. Lasten kukkia olemme miettineet järkkäävämme silkkisinä... missä/miten on vielä selvittämättä :)

    -Kirsi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkähänlaisissa hinnoissa nuo silkkiset kukat mahtavat liikkua? Siis jos vertaa ihan luonnonkukkiin. Olen sitäkin nimittäin miettinyt.

      Poista